O GÜN PEŞMERGE OLDUM.

5 02 2016

Kak Mesut geliyor. O an yeniden doğdum sanki, Elinde çanta ile geldi, Öyle bir sarıldım, Bana bra yavaş, Uçaktan zar zor kurtulduk, Ama sen beni boğacaksın. Ben hala inanmıyordum, Eve girmesi ile bombanın patlaması bir olmuştu. Kapıdan çıkmadı çok iyi biliyordum. Evde sığınakta yoktu. Kak Mesut dedim. Her ne kadar sen benim Komutanım olsanda.

 (Vejîn Bülteni Oku, Daha Geniş Kitlere Ulaşması İçin Sosyal Medyada Paylaş)


 

11694062_1425104374484361_770795823912631753_nDilşad DERKARİ /// O Gün, Peşmerge olmanın ne demek olduğunu öğrendim.

Boşalan Barzan köyünü karargah yapmış,

Serok Mesut ile birlikte 20 25 Pêşmerge,

Mele Mustafa Barzani nin eski evinde idik.

Bir Sonbahar sabahı.

Irak uçakları Şafakla birlikte,

Barzan köyünü Bombalamaya başladılar.

Bombardıman başlar başlamaz.

Serok Mele Mustafa Yanına ağır silah kullanan Pêşmergeleri alıp,

Karşı koydu uçaklara.

Çoğu zaman elimizdeki silahlar yetersiz kalsa-da.

Yinede uçaklara ciddi zarar veriyor.

Yaptıkları hava saldırıları çoğu zaman etkisiz kalıyordu.

Ama bu sefer uçaklar köyü yerle bir etmeye kararlıydi.12647501_951170691632582_6047813639407609248_n

onlarca uçak,

Barzan semalarında köye bombalar yağdırıyor.

Peşmerge karşı tepelerden, karşılık veriyordu.

Mesut Barzani 20 yaşına girmiş.

Genç çevik bir Pêşmerge idi.

Yaşına rağmen olgun,

Özgüven sahibi ciddi bir Komutandi.

İstihbaratın başına yeni geçmiş,

Partinin tüm sırları, önemli evrakları ona ve ekibine emanetti.

Uçakların gelişi ile biz evden çıkıp, Güvenli bölgeye geçtik.

Serok Mesut,

Yanındakilere bir şeyler sordu,

Sonra Allah aşkına siz nasıl iş yapıyorsunuz diye bağırdı.

ilk kez bu kadar sinirli gördüm.

Onlar eski Pêşmerge idiler.

Bense yeni yeni öğreniyordum peşmerge liği.

Ama birlikte büyüdüğümüz için,

Onu koruma mecburiyetinde görüyordum kendimi..

Sinirinden dolayı,

Ne oldu diye sormak istemedim.

Mevzide geldi gitti.

5- 6 dakika sonra kayboldu.

Yanındakilere sordum,

Kak Mesut nerde ?

Köye doğru koştu, dediler.

Yalnız mi dedim.

Evet.

Bir an şaşırdım.

Neden gitti dedim.

Arkadaşlar evden çıkarken.

İçinde çok önemli evrak bulunan, Bir çantayı unutmuşlar.

Neden Biriniz gitmediniz ?

Gitmek istedik ama

Bize komutanınız olarak emir veriyorum.

Hepiniz burada beni bekleyeceksiniz, deyip gitti.

Ya arkadaşlar görmüyor musunuz,

daka başı köye bomba düşüyor,

Nasıl biraktiniz ?

Yanıma iki Pêşmerge alıp köye doğru koştuk.

Köye yaklaştığımızda,

Barzani,nin Eve girdiğini gördük.

Ve aradan bir dakika geçmeden.

Uçağın bıraktığı bir bomba evin üzerine düştü.

Bomba sanki eve değil,

Yüreğime düşmüştü.

Diz üstü düştüm.

Bağırmak istiyor ama boğazım düğümlendi sanki , ses çıkmıyordu benden.

Uçağın bıraktığı ikinci bomba,

yandaki evi havaya uçurdu.

O an yaptığım tek şey,

Allah’a Yalvarıp dua edip, ağlamak oldu.

Yerimizden kıpırdamaz olduk.

O Bombadan sağ kurtulmak mucize den başka bir şey değildi.

Kendimize gelip Eve doğru koşmaya başladık.

Eve 500 600 metre kala,

Yanımdaki Peşmerge,

Kak Mesut geliyor.

O an yeniden doğdum sanki,

Elinde çanta ile geldi,

Öyle bir sarıldım,

Bana bra yavaş,

Uçaktan zar zor kurtulduk,

Ama sen beni boğacaksın.

Ben hala inanmıyordum,

Eve girmesi ile bombanın patlaması bir olmuştu.

Kapıdan çıkmadı çok iyi biliyordum,

Evde sığınakta yoktu.

Kak Mesut dedim.

Her ne kadar sen benim Komutanım olsan-da.

Ben senin kardeşin sayı lirim.

  1. Sen o evden nasıl çıktın.
  2. Neden birilerini yollamadın da, kendin gittin.?

Kak Ramazan,

Bu çantada yüzlerce Şehid Peşmergenin emeği var,

Eğer bu çanta gitseydi İnan kendimi af edemezdim.

Çantanın olduğu odayı bildiğim için, direk odaya girdim,

Çantayı alırken, Pencerenin açık olduğunu gördüm ve sanki bir güç beni oradan atti,

Kendimi bir an dış-arda buldum.

Dışarı çıkmamla bombanın düşmesi bir oldu.

  1. Ben Bu Birliğin komutaniyim,

Onları göz göre göre, ölüme yollayamam,

Onlardan biri gidip orada şehid olsa idi.

Ben ailelerine ne derdim,

ama ben şehid olsam Babam,

Biji Kurdu Kurdistan der. bunu çok iyi biliyorum,

Yüreği yanar ama kimseye belli etmez, Kimseyi suçlamaz.

Bir Komutanin görevi askerine sadece emir vermek değil,

Onların yerine ölüme gitmektir.

Ben onlardan birini yollayıp,

Başına bir şey gelse idi,

Pêşmergenin gözünde sıradan emir veren bir Komutan olacaktım.

Onların gözü önünde ölüme Koştum.

Şimdi iddia ediyorum,

Bu 25 adamın en korkağına desem.

Tek başına karakol bas, korkmadan gider basar,

Neden ?

Çünkü bir şeyi gördüler, canımı veririm,

Ama onları yalnız bırakmam

Herkes emir verebilir kak Ramazan,

Ama herkes ölümü öğretemez,

Biz asker değil Pêşmergeyiz.

Bizim amacımız yaşamak değil, Yaşatmaktır, Kürt halkı özgür yaşasın diye, Korkmadan ölüme koşmaktır. ölümden korksaydık, bu elbiseyi giymezdik

. Madem giydik

hakkını vermemiz lazım.

Bu elbisenin hakkını vermezsek,.

Yarın Allaha ve Kürt halkına nasıl hesap vereceğiz.

Düşmenin etkisi ile, Kolları kanam-iştı,

Brak bunları dedi,

Gel şu kollarıma bir ilaç sür.

Inanin onu görme sevinci ile kollarındaki kanı görmemiştim.

Akşam bu olayı,

Serok Mele Mustafa ile paylaştım.

Allahın adına yemin ederim dedi.

O kendisi değilde başkasını o çantaya yollasaydi ve

Başına bir şey gelse idi.

Ona cezaların en büyüğünü verirdim,

Çünkü benim gözümde en değersiz Pêşmerge,

Çocuklarım ve yiyenler-imdir.

Evet o gün yaşadığım olayın üzerinden.

43 yıl geçti

Ne zaman bir Pêşmerge veya Barzani ailesinden birini görsem o gün aklıma gelir.

Çünkü o gün,

Ben Pêşmerge,liğin ne olduğunu öğrendim.

O gün karşımda Korkusuz bir peşmerge, Fedai bir oğul.

Ve her şeyini halkı için feda etmeye hazır bir Komutan vardı.

13.11.2014

 

İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

