KURTLAR SOFRASINDA YiTiRiLEN CANLAR

12 01 2013

Mehmet Cahit ŞENER`in Şiir’inde; Sakine CANSIZ.


 

img013ADINI KOYAMADIM

Kaç kez sessizliğin ayıbı içinde

çığlıklarına eşlik etti gözyaşlarım.

Bir cehennem azabı içinde

”bacımsın” dedim.

Yüreğimin zafere giden

tüm orduları yenilmişti.

O dem anadan üryandım.

Bir seni kabul ederdim yenilmeyenKurtlar sofrasinda yitirilen canlar

belki de yenilmemiştin

belki de benimkiler gibi

senin de ordularin yenilmişti.

Ama;

ya o isyankar çığlıklar

kaç kez isyankar çığlıklarına

öyle utangaç

ve bir o kadar aciz

gözyaşlarım eşlik etti.

Görmedin tabi

img292ve duymadın.

İsyankar olmayan kim duyar

Kim duyar  isyan ateşine su katanı

kim duyar sevda kavgasında

atını geri sürüp kacanı.

O günleri şimdi daha iyi anlıyorum

Daha iyi anlıyorum kavganı.

Ne kadar oldu bilmiyorum.

Görmediğim günlerden bir daha

Karanliğa gömülmede

Bildiğin kör hücrelerin birinde

Turlardaydım seninle

Sigaram da yok

Zabaniler her şeyi aldı benden.

Bu aralar eksinin altında

Seyrediyor geceler

Berbat soğuk feci üşüyorum

Saçlarını üstüme örtsene

Göz yaşlarında boğuluyorum

Ahooo, ne de derin saklamışsın

Sırası mı saklamanın

güneşi gözlerinde

üşüdügümü görmez misin

Dişarda hafif bir yel var galiba

Bahar çiçekleri burnumda tütüşür

Sevmedim bir türlü baharı

Baharı bırak kış ayları bir başka

Yine yağiyor mu yagmur,

eşliğinde şiddetli rüzgarlar

symbol_pelikan_opfer_grabmal_sandstein.jpgKimbilir

”Kim bilir“ lere terkettiğimiz turlar

Haberiniz olsun

Hala ”yanlış anlaşılmalar” da

seyreder duygular

*          *       *

Sana mektup yazamıyorum

Bana acı veriyor

Bilmem nedendir

Düşündükce seni doluyorum

Onları kıskanarak

Oysa; paylaşmam gerek

Doyunca algılamalıyım

*          *         *

Mona Lisa

Mona Lisa

askeri yargi
Sana rahmetler olsun

esirge kavgayı Leonardo

ne ellerinde, ne firçanda

yok bir kabahat

en güzel tablolar kavganın firçasında dillenir

kavganın fircasında dillenmiş.

*         *            *

Bacım;

Şimdi nerdesin, nerelerdesinimg013

Bir tel saçınla uzandım sana

Bir tel saçın hatıra bende

Kasvetli gecenin çığlığı bacım

Uzat.

Uzat, musalla taşı bileyim dizlerini

Saçlarina bir ak tel daha düşür

bir çıglık at güne karşı benim için

alnımda ışısın isyankar öpüsün

benden söyle

baykuşlara selam durmasın bülbüller

söyle seher yeline açılsın göğüsler

*          *             *

saclarına aklar düşmüş

havalandırmada turladığımda gördüm

kavga nişanı ak tellere takılmıştı

kaçak bakışlarım

sarıl dedim kendime

bu anandir,

bu bacındır,

yavuklundur,

yoldaşındır

kavga günlerinde güç versin diye

bir tel saçını gizliden çaldım
Mazlumbacım seni MAZLUM gibi sevdim

inan

Mazlum gibi hiç kimseyi sevmedim.

*         *      *

Veronika’yi çağrıştırdı çığlıkların

Geride neyi bırakıp gittiğine bakmadan

Bir toz bulutun arkasından kaybolarak

Koşuştururdu atlarım

Çığlıklarını duydum ağladım

Çığlıklarına doyamadım

Neleri borçluyum çığlıklarına bir bilsen

Bir bilsen şu anda bende kaç çığlığın saklı

Çığlıklarında öfken.

*           *                 *

Sana birini anlatayım; Veronika’yı.

Veronika tanrı bakışlı

Onsekizinde ya var, ya yok

Belkide yirmisinde bir kalem kaşlı

Veronika partizan yürekli

Eli tüfekli

Veronika Neretva’da vuruldu.

Neretva’da vurulmuştum Veronikay’la

Seyreylerken filmi

mehmet_Sener_arsiv_0020O dem, isyan ordularımın atları şaha kalktığı anlardı.

Yaşadığım, yalın kılıçlı kavgaydı.

*                 *                    *

Oyyy, ben yine ağlıyorum gözlerinle

Nerdesin isyan bacım

Nerdesin şafak gözlüm.

Mehmet Cahit ŞENER

İSYAN YÜREKLİ KÜRD KADINLARI TOPRAĞINIZ CENNET OLSUN, KANLARINIZLA,

EMEKLERiNiZLE YARATTIGINIZ TARiH ER GEÇ

NAMUSLU VE ERDEMLİ İNSANLAR TARAFINDAN SAHİPLENİLECEKTİR….

################################################################

………………………………………………………………………………………………………………………………

################################################################

KUZU POSTUNU GİYEN KARANLIK ŞER GÜÇLERİN EMELLERİ, ERDEM SAHiBi’ NAMUSLU VE ONURLU ELLERİN TUTACAĞI KALEMLERDE AYDINLANACAKTIR…

leyliköcalan yalcinser gücleröcalan ve yalcin

IMG_0046imagesCA4Z1L34Ic Operasyon uzantisi0images

osoimagesCAZQ1CUEcemilapoyemek_551306318IMG_0056IMG_0052pust zulasıApo ve Sübyancilik

İşlemler

Information




